Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

2024- 2025

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

                                             ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
   Νηπιαγωγείο Νέας ΚερασιάςΔιεύθυνση Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης
  Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘA)  9190754
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του ΣχολείουΝΕΑ ΚΕΡΑΣΙΑ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Τηλέφωνο2392036480
e-mail:nipkerasia@sch.gr
Προϊστάμενος Σχολικής ΜονάδαςΚόττης Κοσμάς
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/ΚηδεμόνωνΤσολακίδου Μαρία


Περιεχόμενο Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας 2024-2025

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε  με βάση το ΦΕΚ 5387/26-9-2024 και τις ισχύουσες εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ, ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου του Νηπιαγωγείου και με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου Θερμαϊκού. Εγκρίθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής ευθύνης και τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου https://nip-n-keras.thess.sch.gr/και κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες.

Αναγκαιότητα, σκοπός και βασικές αρχές του Εσωτερικού Κανονισμού

Ως Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου το οποίο διασφαλίζει:

  • Την πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου του σχολείου στο σύνολό του
  • Την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/μαθητριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Τη σωματική ασφάλεια και τη συναισθηματική πληρότητα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Την ανάπτυξη κλίματος αμοιβαίου σεβασμού, συνεργασίας, αποδοχής και αλληλεγγύης, κατάλληλου για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής όπως ο αυτοέλεγχος, η δημιουργικότητα, η ενσυναίσθηση, η περιβαλλοντική συνείδηση, ο δημοκρατικός διάλογος.

Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού

  1. Προσέλευση-παραμονή στο Νηπιαγωγείο και αποχώρηση από αυτό

Η έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/-τριών στο Νηπιαγωγείο, καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια του υποχρεωτικού, του προαιρετικού ολοήμερου, του νέου/αναβαθμισμένου ολοήμερου προγράμματος και των διαλειμμάτων,  καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις, ανακοινώνονται στους  γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Πρόγραμμα σχολικού έτους 2024-25

Πρόωρη Υποδοχή (ισχύει μόνο για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο  πρόγραμμα και είναι προαιρετική).

Προσέλευση των μαθητών/τριών: 07:45-08:00.

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08:15- 08:30
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – Αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00

Προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα

  • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος: 13:00
  • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος-Αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 16:00

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος /οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 08:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό του έργο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Νηπιαγωγείο και να   συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση).

Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, θα πρέπει να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν.

Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών και παρεμποδίζει τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το Νηπιαγωγείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες, δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Η κατανομή τμημάτων πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρακτικό 1/9-9-2024.

  1. Συμπεριφορά μαθητών/μαθητριών – Παιδαγωγική αντιμετώπιση ζητημάτων

Παιδαγωγικά ζητήματα αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τις εκπαιδευτικούς της τάξης, τον Προϊστάμενο, τον Σύλλογο Διδασκόντων, τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής ευθύνης και ενδεχομένως θεσμοθετημένους φορείς, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Χρήσιμες επισημάνσεις

  • Μερικές φορές τα παιδιά μπορεί να εκφράσουν παράπονα για το σχολείο ή για τους συμμαθητές τους. Τα ακούμε με προσοχή χωρίς να παίρνουμε άμεσα θέση, αν δεν βεβαιωθούμε πώς έχει το θέμα. Να έχουμε υπόψη μας ότι συχνά τα παιδιά προκειμένου να δικαιολογηθούν ή επειδή αντιλαμβάνονται τα γεγονότα με τρόπο διαφορετικό από ό,τι εμείς οι μεγάλοι, μεταφέρουν ανακρίβειες  ή παρουσιάζουν τη μισή αλήθεια, και όσο γίνονται πιστευτά τόσο συνεχίζουν. 
  • Στη συνέχεια απευθυνόμαστε στο σχολείο για να ακούσουμε τι έχει συμβεί, στην περίπτωση που το παράπονο σχετίζεται με αυτό, ή αν στο περιστατικό εμπλέκεται και άλλο παιδί/παιδιά η διερεύνηση και διευθέτηση του περιστατικού να γίνει από το σχολείο. 
  • Η έκφραση της δυσαρέσκειάς μας με αρνητικά και απαξιωτικά σχόλια βλάπτουν και το παιδί μας.
  • Δεν στρεφόμαστε εναντίον άλλου παιδιού ή της οικογένειάς του. 
  • Κάθε πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί και να επιλυθεί μόνο μετά από τη συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων με το σχολείο, καθώς αυτή είναι και αναγκαία και επιβεβλημένη.
  1. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.

Σε αυτό το πλαίσιο το Νηπιαγωγείο δίνει έμφαση:

  • Στη συντονισμένη εφαρμογή κοινής αντιμετώπισης από την εκπαιδευτικό της τάξης και των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς μαθητών ή γονέων για θέματα λειτουργίας.
  • Στις συχνές παιδαγωγικές συναντήσεις σε επίπεδο ολομέλειας ή επιμέρους ομάδων εκπαιδευτικών, όπου εκτιμάται η πορεία των παρεμβάσεων και λαμβάνονται αποφάσεις για περαιτέρω διαχείριση.
  • Σε σχετικές δραστηριότητες και προγράμματα.
  • Στην άμεση εμπλοκή των δομών αντισταθμιστικής αγωγής της σχολικής μονάδας (Ψυχολόγος, Κοινωνικός λειτουργός), τη συνεργασία της σχολικής μονάδας με τις αρμόδιες δομές και στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και τις δημόσιες δομές.

Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα (https://stop-bullying.gov.gr/)  για υποβολή καταγγελιών όπου έχουν πρόσβαση οι γονείς και κηδεμόνες, οι οποίοι δύνανται να υποβάλουν αναφορές. Ορίζεται Πρωτόκολλο Πρόληψης και Πρωτόκολλο Διαχείρισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών.

Για το σκοπό αυτό στο Νηπιαγωγείο μας έχουν οριστεί υπεύθυνοι αναφορών με τα πρακτικό νο.6 /12-3-2024 και νο.4/26-9-2024

  1. Σχολικές εκδηλώσεις-δραστηριότητες

Το σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων με στόχο τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και ευαισθητοποίησης σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα επιλέγονται με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες της σχολικής μονάδας και τα ενδιαφέροντα παιδιών και εκπαιδευτικών.

  1. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Από τις πιο σημαντικές παραμέτρους της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα που αφορά μαθητή/μαθήτρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια. Αποτελεί υποχρέωση του Νηπιαγωγείου να ενημερώνει τους γονείς για θέματα που αφορούν τα παιδιά τους και υποχρέωση γονέων και εκπαιδευτικών να συνεργάζονται σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού.

Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των  γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα, σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση, ή κάποιος γονιός εκφράσει την επιθυμία επικοινωνίας, μετά από συνεννόηση.
  • Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στον σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τις εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Οι γονείς :

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν      σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις.
  • Επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, ή αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο για να ενημερώνονται.
  •  Σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει, να είναι άμεσα διαθέσιμοι.
  • Για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Προϊστάμενο του Νηπιαγωγείου.

Ο Προϊστάμενος

  • Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο νηπιαγωγείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. 
  • Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για κάθε θέμα που αφορά το Νηπιαγωγείο.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.  Είναι υπεύθυνος, μαζί με τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών. 

Οι εκπαιδευτικοί

  • Ασκούν το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών. 
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά. 
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους. 
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική. Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος. 
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους. 
  • Συνεργάζονται με τον Προϊστάμενο, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών. 
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας, για αυτό και είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων σε αυτόν. Σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται, οργανώνονται και πραγματοποιούνται από κοινού δράσεις που πλαισιώνουν δημιουργικά το εκπαιδευτικό έργο και εμπλουτίζουν τη σχολική ζωή.

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του Νηπιαγωγείου. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Νηπιαγωγείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/-η μαθητή/μαθήτρια ελέγχεται η συμπεριφορά του και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα.

  1. Ψηφιακά εργαλεία

Από την τρέχουσα σχολική χρονιά στη διάθεση των γονέων και κηδεμόνων είναι επίσης τα παρακάτω ψηφιακά εργαλεία:

α) Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).

β) Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού

Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλουν αναφορές.

γ) Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων

Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» (https://eschools.minedu.gov.gr/login).

  1. Ανατροφοδότηση-προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται κάθε χρόνο, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών του οργάνων.

Ο Κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τα παιδιά, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο το Νηπιαγωγείο μας οικοδομεί τους στόχους και το όραμα του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Προϊστάμενο και τον Σύλλογο Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, καθώς  και από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Νέα Κερασιά, 7/10/2024

Ο Προϊστάμενος

Κόττης Κοσμάς